Monday 27 August 2018

CleanHero - Pakar Cuci Karpet di KL dan Lembah Klang



CleanHero - Pakar Cuci Carpet Murah di Lembah Klang
Sumber : CleanHero





Aidilfitri dan Aidiladha dah pun berlalu. Mungkin sekarang ni ada yang nak bersihkan carpet-carpet yang 'terkotor' semasa raya baru ni, maklumlah ramai yang datang menziarah. Dan biasalah tertumpah air atau pun kari / rendang.


Macam Mat Drat, hari tu nak bersihkan lepas Aidilfitri, kemudian rasanya lebih elok tunggu lepas Aidiladha je baru bersihkan. Ni Aidiladha dah lepas, boleh la start buat operasi bersihkan carpet.

Nak bersihkan carpet ni kalau rajin tu boleh buat sendiri je, itu pun kena betul-betul rajin dan cukup peralatan, tahu teknik betul.

Kalau tak ada peralatan dan tak cukup rajin, boleh la survey-survey cari yang buat servis cuci carpet ni.



Okey...Bab cuci carpet ni Mat Drat teringat kepada 2 orang kenalan yang buat bisnes ni. Rasanya macam tak ramai orang-orang kita yang ceburi bisnes ni, terutamanya buat secara serius dan berskala agak besar.


Sorang kenalan Mat Drat yang buat bisnes mencuci carpet tu, dia buat secara sambilan dan bermusim je. Dia ni frealance buat macam-macam bisnes dan kerja. Bisnes servis cuci carpet hari tu dia buat sebelum Ramadhan sampai beberapa hari sebelum Aidilfitri. Dia kata, waktu tu memang antara waktu ramai yang mencari 'servis' cuci carpet, jadi dia akan buat biznes tu (setiap tahun).


Tengok gambar-gambar yang dia upload kat FB, memang banyak la carpet-carpet yang dia angkut dengan Hilux dia. Dia ambil di rumah pelanggan dan bersihkan di premis dia. 

Dia ni orang biasa berniaga, nampak je peluang cari duit memang dia sambar. Lepas raya Aidilfitri hari tu, macam biasalaha sibuk dengan bisnes lain.... Tahun depan baru buat semula bisnes cuci carpet ni rasanya.


Dan seorang lagi yang jalankan bisnes cuci carpet ni Mat Drat kenal melalui seorang kawan  masa study.... 


Seronok tengok orang-orang kita berjaya dalam bisnes ni. Macam kawan Mat Drat tu, dulu kerja makan gaji yang income bulan-bulan ribu-ribu. Berhenti kerja sebab nak buat bisnes, dan Alhamdulillah nampak pilihan dia tinggalkan kerjaya makan gaji tu tepat sebab nampak bisnes dia semakin maju dan maju.



Okey, cerita sikit pasal kawan Mat Drat yang buat bisnes penjagaan (cuci) karpet ni.  Mahfuz nama dia.


Mahfuz ni tubuhkan CleanHero dalam tahun 2016 dan jalankan perniagaan penjagaan dan pembersihan fabrik-fabrik untuk pelanggan.... senang kata khusus untuk pembersihan karpet dan sofa la.

Biasalah orang kalau dah mula berniaga ni, memang akan suka berniaga dan akan terus berniaga. Dulu masa dia study mekanikal engineering kat Universiti Aix-Marseille, Perancis dia dah start buat bisnes kecil-kecilan . Masa kat oversea tu dia mula  menjual handbeg-handbeg berjenama. Perancis, khususnya Paris memang terkenal bab-bab fashion perempuan ni. Jangan tak tahu, ramai je yang buat bisnes jadi 'personel shopper'. Yang Mat Drat kenal, memang kerja dia biasanya akan 'terbang' ke Paris ataupun London untuk shoppingkan barang-barang tertentu (biasanya memang handbeg la) untuk mak-mak datin ni. Sambil 'menyopping' sambil melancong, seronok tu...

Okey, berbalik kepada Mahfuz ni, masa kat Perancis tu dia meniaga dari jual handbeg berjenama sampai buat bisnes hantar kargo2 ke Malaysia. Jangan main-main.... bukan sikit-sikit punya bisnes ni.

Perancis? Sebut Perancis mesti terlintas PARIS kan. 

Singgah la baca entry terbaru Mat Drat kalau nak bercuti ke Paris. Minggu lepas Mat Drat share sikit tips dan panduan kalau nak ke sana.
👉👉 Percutian Paris : Tips dan Panduan


Kalau nak baca travelog Mat Drat ke Paris pula, boleh baca kat link bawah ni. Siap ada cerita 'shopping' handbeg kat Champ Elsyee masa trip tu. Tapi 'window shopping' je la...😄😄
👉👉 Percutian Paris : Day 1 - Barcelona ke Paris.



CleanHero

CleanHero - Pakar Cuci Carpet Murah di Lembah Klang




Cuci Carpet  Pejabat / Rumah / Masjid /

Sebenarnya CleanHero ni bukan hanya buat servis cuci carpet/sofa di rumah, tapi juga kepada syarikat korporate. Mat Drat tengok kat website https://cleanhero.com.my/ ni, banyak juga klien besar-besar antaranya TM, Bank Rakyat dan beberapa agensi kerajaan. Memang ramai client mereka ni.


Kalau ada syarikat-syarikat yang mencari servis untuk buat pembersihan carpet pejabat, boleh minta quotation dengan mereka ni. Di laman web mereka ada gambar-gambar kerja yang mereka dah lakukan.



Tu kalau untuk cuci carpet pejabat, kalau untuk rumah kediaman pun boleh. Mereka pun ada servis untuk bersihkan carpet dan sofa rumah kediaman.



Panggil mereka ni senang, tak payah kita nak bawa karpet yang besar dan berat tu ke kedai mencuci carpet. Orang sekarang nak cari yang senang je, buat apa nak susah-susah kan diri kan.

Kita balik dari kampong pun, baju 'kotor' banyak sikit je, terus hantar ke dobi. Malas nak basuh kat rumah. Tu baju yang berlonggok dan agak banyak.

Ni apatah pula carpet yang besar dan berat, nak senang minta je mereka yang arif bersihkan carpet kita. Dari kita beli carpet mahal-mahal, nanti basuh tak betul, rosak pula warna dan fabric...sayang ooo....
Panggil je CleanHero ni, nanti datanglah mereka tu dengan team dengan kelengkapan dan peralatan. Senang kerja kita... biar mereka yang uruskan. 


Intai-intailah website dia, tengok hasil-hasil kerja mereka ni. Kat website siap ada gambar beberapa artis lagi yang dah panggil untuk servis mereka ni, kalau artis dah tersenyum tu...kira mereka puas hati la tu dengan servis CleanHero ni.


Tanya-tanya dengan Mahufz ni rupanya mereka ni siap ambil ilmu kat Australia untuk nak dapatkan sijil professional dalam penjagaan fabric dan karpet ni. Bukan buat bisnes ala-ala kadar atau pun main tangkap muat rupanya dia ni. Betul-betul punya bisnes ni.



Dan lagi satu, CleanHero ni hanya guna bahan pencuci yang terbaik dan selamat. Warna karpet tak terjejas dan paling penting 'lembut' pada kulit.
Kita sebagai pengguna ni bab bahan pencuci ni kena prihatin juga, kalau yang guna bahan pencuci yang terlalu kuat dan pH terlalu tinggi tu, memang cepat bersih tapi takut beri kesan pada kulit kita. CleanHero kata mereka tak guna bahan pencuci macam tu, jadi jangan risau.....


Okey, mereka ni tawarkan 5 servis penjagaan / pembersihan:
- Karpet Rumah
- Karpet Komersial (masjid, pejabat dan dewan)
- Sofa
- Kusyen Kereta

- Tilam


Harga Cuci Carpet

Harga cuci carpet ni berbeza-beza sebenarnya, lain carpet lain harganya. Harga cuci carpet di rumah dah pasti berbeza dengan harga cuci carpet di masjid atau pun di pejabat.

Jadi kalau perlukan untuk salah satu servis kata atas ni, roger je mereka ni dan tanya anggaran harga atau minta  sebut harga kalau untuk cuci carpet pejabat / masjid atau dewan.



Cuci Carpet di KL (Kuala Lumpur)

Bagi mereka yang berada di Kuala Lumpur, jika memerlukan servis cuci carpet boleh hubungi mereka. 

Bukan yang berada di Kuala Lumpur sahaja, untuk penduduk atau premis byang berada di sekitar Lembah Klang, boleh je dapatkan perkhidmatan mereka. 

CleanHero ni berpusat kat Kajang. Dan selain di Kajang sebagai HQ mereka, CleanHero ni juga ada cawangan di Rawang, Shah Alam,  Damansara dan Nilai. Jadi tak ada masalah sangat la kalau nak minta mereka datang, maknanya mereka ni cover luas jugak kawasan Lembah Klang ni.


No Contact CleanHero

Untuk pertanyaan boleh call direct CleanHero di 603-8408 1676.

Untuk maklumat lanjut, boleh juga layari 
Website CleanHero : https://cleanhero.com.my/

Tapi Mat Drat suka singgah Facebook Page CleanHero ni:  https://www.facebook.com/mycleanhero/
Banyak juga gambar-gambar kerja dan servis yang mereka dah buat. Review pelanggan pun banyak kat Facebook tu. Boleh la jadi panduan.




~Mat-Drat ~

Kalau rasa bermanafaat, boleh share. ðŸ‘‡ðŸ‘‡ðŸ‘‡


 

7 comments:

  1. Bagus ada yang buat bisnes mcm ni. Sebab kalau ada karpet ni, tak cuci dengan betul nanti berbau. Elok hantar pada mereka yang mna kelengkapan untuk cuci tu lengkap.

    ReplyDelete
  2. This service should introduce to corporate company,they mostly need it.

    ReplyDelete
  3. Kawan-kawan Rawlins pun ada sebut pasal Clean Hero nie especially time nak perayaan. Hehe.
    And yes, once you dah start meniaga, insyaAllah akan suka meniaga.

    ReplyDelete
  4. Bagus ada perkhidmatan yg macam ni. Dulu sampai buang carpet2 kat rumah sebab anak dapat asma,carpet memerangkap habuk dan x tau nak cuci.. Huhuhu

    ReplyDelete
  5. Ah, I tak ada karpet di rumah sebab takut leceh penjagaannya. Dengan adanya CleanHero, bolehlah beli karpet cantik and berbulu untuk rumah. Tunggu servis mereka luaskan ke Ipoh dulu.

    ReplyDelete
  6. OMG! I need this. Normally I'm so busy until no time to do my housework.
    This is definitely useful for me.

    ReplyDelete
  7. Bestnya with this kind of service! Those who have carpet at home must try out this service!

    ReplyDelete

Komen dan cadangan dari pembaca amat di alu-alukan.

Walau bagaimana pun Mat Drat mengambil sedikit masa untuk membalas komen atau sebarang pertanyaan.