Tuesday 5 September 2017

MATTA FAIR 2017 KL - September


Matta Fair 2017




MATTA FAIR kembali lagi. Satu acara yang sangat dinanti-nantikan bagi mereka yang mencari tawaran-tawaran dan promosi terbaik untuk bercuti dan melancong.

Malaysian Association of Tour and Travel Agents (MATTA) di laman webnya menyatakan MATTA FAIR® 8 – 10 September 2017 yang akan diadakan di Putra World Trade Center (PWTC), Kuala Lumpur ini merupakan edisi MATTA FAIR ke-44. Kali ini sebanyak 1351 booth dari pelbagai pihak serta 20 kios akan mewarnai MATTA FAIR ini.


Jadi inilah masanya untuk mencari pelbagai tawaran dan promosi yangi ditawarkan oleh syarikat penerbangan, travel ejen, hotel dan resort serta pihak-pihak yang berkaitan dengan industri pelancongan dan percutian.

Kalau yang bercadang untuk ke Luar Negara, selain dapatkan tiket penerbangan pada harga promosi, boleh la ambil kesempatan untuk ke booth travel ejen dari negara-negara tersebut (jika ada) atau pun dari tourism board negara terbabit. Boleh kenal dan dapat info terus dari pihak terbabit.


Kalau tak nak pening-pening kepala buat arrangement sendiri semasa melancong, pergi sahaja ke booth ejen pelancongan. Dapatkan harga dan tawaran terbaik. Pilih nak travel ejen 'besar' atau 'kecil', ikut budget dan ikut citarasa sendiri.


Ikut pengalaman saya, booth taman tema / theme park juga akan menjadi tumpuan pengunjung. Taman tema seperti  A Famosa Resort, Legoland, Universal Studio, Primaland Port Dickson, Bukit Gambang Resort dan seumpamanya akan menjadi tumpuan bagi mereka yang ingin mendapatkan tiket masuk pada tawaran yang menarik. Seeloknya datang pada hari-hari awal jika ingin mendapatkan tawaran yang menarik. Sesetengah taman tema menawarkan bilangan tiket yang agak terhad pada harga diskaun hebat.

Di sini juga, hotel-hotel tertentu akan menawarkan promosi harga yang betul-betul murah. Kena rajin pusing dan ada sesetengah hotel boleh beri diskaun atas diskaun lagi!!! 







Dan biasanya, membeli di MATTA FAIR ni selain boleh dapat harga yang agak istimewa, kebiasaanya pihak-pihak tertentu akan turut mengadakan peraduan. Jadi sambil membeli tu boleh la mencuba nasib dengan menyertai mana-mana peraduan atau lucky draw. MATTA sendiri kebiasaannya akan turut mengadakan peraduan / lucky draw untuk pengunjung. Jika kali ni masih ada, kena dapatkan info semasa MATTA FAIR itu berlangsung nanti. (Ada info nanti saya update di sini).


Dan untuk MATTA FAIR September 2017 di Kuala Lumpur ini, Emirates Airlines akan menjadi Official Airline. Dengarnya Emirates akan turut menawarkan tawaran yang menarik sempena MATTA Fair itu nanti. (Ini juga akan saya update nanti).

Walaupun Emirates akan menjadi Official Airline, airlines lain seperti MAS, Airasia, Malindo rasanya juga akan turut akan menawarkan harga promosi sempena MATTA FAIR ini nanti. Ini kena rajin-rajin lihat akaun media sosial airlines tersebut untuk dapatkan info.



MATTA FAIR 2017 Emirates Airline JomFlyEmirates
Press Conference Emirates Airline sebagai official airline MATTA FAIR 2017



Maklumat mengenai MATTA FAIR seperti berikut :

Date: Fri, 8 Sep 2017 (10:00 AM) - Sun, 10 Sep 2017 (9:00 PM)
Location : Putra World Trade Centre (PWTC) - Halls 1, 1M, 2, Linkway, 3, 4, and 5

Untuk maklumat lanjut, boleh klik ke laman web rasmi MATTA


~mat-drat~

No comments:

Post a Comment

Komen dan cadangan dari pembaca amat di alu-alukan.

Walau bagaimana pun Mat Drat mengambil sedikit masa untuk membalas komen atau sebarang pertanyaan.