Tuesday 27 March 2018

EZ Buy : Pilihan Berbaloi dan Murah




Kali ni ,Mat Drat nak share pasal EZ Buy... antara platform terbaru untuk membeli belah secara online.


👉👉 EZ Buy 👈👈



Asalnya hari tu Mat Drat search satu barang di google, dan keluar EZ Buy ni. Jadi klik dan menarik pula bila lihat apa yang ada di Ez Buy dan promosi yang Ez Buy bagi.



Apa itu EZ Buy

Ez Buy ni diasaskan di Singapore pada tahun 2010, kira dah lama juga syarikat ni sebenarnya. Cuma dahulu dikenali dengan 65daigou, dan mulai 2016 ia telah di rebranding dan mula dikenali dengan EZ Buy.

Bagi yang belum tahu, EZ Buy ni lebih kurang sama macam platform beli belah online (dalam talian) yang ada sekarang seperti Lazada, Zalora, 11 Street, Shopee, Carousell dan lain-lain. Cuma Ez Buy ni ada keistimewaannya.... bab shipping rate.



Mat Drat biasanya kalau nak beli barang 'local', tak ada masalah sebab banyak platform yang kita boleh gunakan. Tapi dengan adanya Ez Buy ni, pilihan untuk Mat Drat lebih banyak dan Mat Drat suka dengan Ez Buy ni sebab 'kupon diskaun' yang diperolehi jarang 'fully redeemed". Sesetengah platform lain tu, masuk je kupon diskaun, selalu je kena reject 'dah fully redeemed'.

Untuk barang dari oversea pula, kadang kala Mat Drat guna eBAY. Ni kalau cari barang dari US atau UK la... Kalau nak cari barang dari China pula, sebelum ni Mat Drat lebih suka cari di AliBaba. Beli barang dari oversea ni, antara sedikit 'masalah' atau kekangan tu, adalah kos penghantaran.  Biasalah delivery charges untuk barang ovesea ni memang kadang-kadang agak mahal, lagi-lagi kalau barang saiz agak besar.

Masa Mat Drat cuba buat pembelian di EZ Buy, rupa-rupanya Ez Buy menawarkan kadar penghantaran shipping rate sama rata (flat rate) yang cukup istimewa dan murah iaitu hanya RM 8.80 sahaja dan pakej tawaran ini tak kira saiz dan tak kira kuantiti barangan yang dibeli. Ni Mat Drat akan share di bawah nanti.


Barangan dari Oversea


Macam Mat Drat beritahu tadi, Ez Buy ada tawarkan pakej kos shipping rate RM8.80 sahaja, jadi boleh la siapa-siapa yang nak order barang dari oversea tu buat pembelian dari Ez Buy. Berbaloi.... Beli perabot pun Ez Buy caj RM 8.80 je.


Barangan dari Local Marketplace,  USA Marketplace,
China Marketplace dan Taiwan Marketplace



Pelbagai pilihan . Local, China, USA atau pun Taiwan



USA - Amazon
Yang biasa buat pembelian online barangan dari USA, pasti sudah biasa dengan eBAY dan Amazon. Jadi boleh buat pembelian dari Ez Buy sahaja dimana kita membeli dari Amazon 'melalui' platform Ez Buy. 


China - Taobao, Mogujie dan Jingdong (JD.com)
Kaki shopping online yang biasa membuat pembelian barangan dari China, pasti biasa ternampak 'Mogujie Collection' dan 'Jingdong (JD.com) Collection'. Jadi untuk membeli barangan terus dari China, Mat Drat mempunyai 2 pilihan tambahan sekarang., dah lagi best...semuanya boleh dibeli melalui EZ Buy.

Bila Mat Drat dah 'berkenalan' dengan EZ Buy ni, Mat Drat semakin rapat dan biasa dengan EZ Buy ni sebab ia menawarkan lebih pilihan. Bila dah log-in di EZ Buy ni, selalunya akan lama di website Ez Buy ni. Yang Mat Drat perasan, biasanya Mat Drat akan habiskan masa yang agak lama di 'Mogujie Collection' dan 'Jingdong (JD.com) Collection'. Banyak barang dan harga menarik kat sini...


Selain barangan 'local', barangan dari USA (Amazon), dan barangan dari China ( Mogujie, Jinddong), kita juga boleh membeli barangan terus dari penjual dari Taiwan. 


Antara barangan ni, ada satu item yang Mat Drat nak order di Ez Buy ni. 




PRIME Service 

Macam Mat Drat beritahu tadi, EZ Buy ada tawarkan pakej shipping rate RM8.80 sahaja. Untuk menikmati keistimewaan pakej ini, pelanggan perlu terlebih dahulu menjadi ahli PRIME.



Untuk menjadi ahli PRIME, pelanggan hanya perlu membayar RM 188 untuk mejadi ahli dan layak menikmati antara keistiemewaan ini :

1. RM8.80 Shipping Rate
Dengan menjadi ahli PRIME, pelanggan akan layak mendapat keistimewaan  shipping rate RM 8.80 ini.... tak kira saiz barangan dan kuantiti barangan yang dibeli ye. Pastikan barangan yang dibeli, ada tanda 'PRIME', maka barang tu layak untuk shipping rate RM8.80 ni.

Contoh 1 :
Shipping fee agak mahal jika tidak menjadi ahli.
Ada tanda 'PRIME' , jadi item ni layak untuk shipping fee RM8.80.

Kalau beli 10 unit pun, shipping fee tetap RM 8.80 setiap kali check-out"

Contoh 2 :
Perbandingan beli di kedai vs beli di Ez Buy vs Beli di Ez Buy dengan PRIME


2. 42 Wishes
Dengan menjadi ahli atau membayar langganan tahunan, ahli boleh memasukkan 42 item dari 'Non Prime' kepada kategori 'Prime'. Maknanya, barangan yang tidak tertakluk kepada flat shipping rate RM8.80,juga layak untuk mendapat rate ini apabila kita memasukkan barangan tersebut di dalam list ' wishes' kita.

Lain-lain maklumatmengenai pakej PRIME , boleh 👉👉 KLIK DI SINI 



Pesanan Mat Drat, sebelum membeli di EZ Buy ini, jangan lupa mendaftar dahulu dan dapatkan kod diskaun untuk lebih penjimatan semasa membeli di EZ Buy.

Jom kita intai-intai apa yanga da di EZ Buy....

 ðŸ‘‰ðŸ‘‰ EZ Buy ðŸ‘ˆðŸ‘ˆ

Diskaun 15% apabila menjadi ahli.




~Mat Drat~



No comments:

Post a Comment

Komen dan cadangan dari pembaca amat di alu-alukan.

Walau bagaimana pun Mat Drat mengambil sedikit masa untuk membalas komen atau sebarang pertanyaan.