Monday 12 March 2018

Tempat Makan Halal di Pattaya - Trip Pattaya Part II

Dari entry sebelum ni... 👉👉 Trip Pattaya Part I

Okey....sampai kami di Hotel 18 Coin n Cafe ni, selesai check in....berehat sekejap dan kami terus keluar untuk mencari makan, kemudian melepak di pantai Pattaya dan juga mencari pakej-pakej untuk aktiviti kami malam ni dan juga aktiviti esok.

Dari hotel kami menapak je ke Pattaya Beach.... berjalan kaki ni boleh lah kita menikmati apa yang ada di Pattaya ni. Dari hotel (hostel) kami, tak jauh pun...dalam 1km je.

TEMPAT MAKAN HALAL DI PATTAYA (HALAL FOOD)

Nak cari makanan halal di Pattaya ni tak susah.... selagi tak memilih dan boleh makan apa sahaja.

Kami ke sini pun, bab makan tak kisah sangat....janji halal. Tak ada 'set' dalam kepala pun nak cari tempat makan sedap atau makanan Thai sedap di Pattaya ni sebab dah 4 hari di Bangkok.... dah puas makan makanan Thai.

Banyak juga Halal Food area Pattaya City ni ikut Google Map

Tapi sebelum tiba kat sini (dalam bas), Mat Drat sempat juga intai-intai lokasi restoran makanan halal di Pattaya ni. Ikut google map, kami akan melalui 3-4 restoran halal sepanjang perjalanan kami dari Hotel 18 Coin n Cafe yang kami menginap ke Pattaya Beach. Kira main terjah je la mana-mana restoran halal yang jumpa nanti.

3 restoran Halal yang kami jumpa semasa menapak ke Pattaya Beach. Ketiga-tiga restoran ni adalah restoran makanan India dan berdekatan antara satu sama lain dan terletak di Phatthayasaisong Road

Restoran Dawat dan Restoran Maha Rani bersebelahan sahaja, manakala satu lagi restoran halal adalah India Food Hut terletak berhadapan dengan dua restoran ni.

Dawat Halal Food & Restoran Maha Rani

1. Dawat Halal Food
Kami makan di sini selepas. Nampak lebih menyelerakan dan suasana lebih selesa dan kebetulan waktu kami sampai tu ada satu group pelanggan dari Rusia pun sedang makan. Jadi kami pilih sini sahaja dan menu yang kami pilih....campur-campur, ada yang order makanan Thai dan ada yang try makanan Indian.

Harga .... boleh tahan juga, sesuai la kot dengan suasana dia yang agak selesa dan kedudukan dia di tengah Pattaya City. Mat Drat baca di review Tripadvisor, restoran ni antara The Best Indian Food di Pattaya.

Nota : Gambar masa makan kat sini...Hilang bersama laptop.

Lokasi : Phatthayasaisong Road
Facebook Page : Dawat Facebook
Google Map : 🚘🚩Map Dawat Halal Food

2. Restoran Maha Rani
Ini pun satu lagi rstoran yang sajikan makanan halal di Pattaya. Selain masakanIndian, juga sajikan masakan tempatan.

Google Image

Lokasi : Phatthayasaisong Road (Sebelah Dawat Halal Food)
Facebook Page : Maha Rani Facebook
Google Map : 🚘🚩Map Dawat Halal Food

3. Indian Curry Hut
Restoran ni pun menarik juga. Terletak di bahagian dalam sikit, tapi ditepi jalan utama ada signboard restoran ni. Jangan pula terkejut, di bahagian depan adalah lot-lot kedai pakaian.

Sumber : Facebook Page

Lokasi :
Phatthayasaisong Road (Opposite Dawat Halal Food)
Facebook Page : Indian Curry Hut Facebook
Google Map : 🚘🚩Map Dawat Halal Food

Ni 3 restoran Halal yang Mat Drat jumpa.

Di Pattaya Beach, Mat Drat tak pula terjumpa restoran halal (mungkin tak perasan atau tak lalu jalan/lorong restoran tersebut.

Dan di hadapan hotel kami menginap, 18 Coin & Cafe terdapat satu stall jual kebab. Yang jual minah indonesia, dan stall ni terletak di simpang empat sebelah 7E.

Okey ...baca entry berikutnya untuk aktiviti kami sebelah malam dan aktiviti esoknya ber'island hoping' sebelum kami balik ke Bangkok dan terbang pulang ke Kuala Lumpur.

Bersambung ke Entry berikutnya ...
👉👉Aktiviti & Tempat Menarik di Pattaya - Trip Pattaya Part III

Entry-entry berkaitan trip Bangkok ini :
 Tips Bercuti ke Bangkok
Percutian ke Bangkok Thailand Travelog I: Bangkok
 Travelog II : Floating Market
Elephant Village Damnoen Saduak Housing Travelog III : Elephant Village
Travelog Percutian Bangkok - Maeklong Railway Station Market Travelog IV : Maeklong Railways
 Travelog V : River Cruise
Travelog Bangkok Day 3 - Shopping di Bangkok Travelog VI : Shopping Murah
Tempat Makan Halal Di Bangkok Tempat Makan Halal di Bangkok
Tempat Menarik di Bangkok Thailand Tempat Menarik di Bangkok

Percutian ke PATTAYA

~Mat-Drat ~

Kalau rasa bermanafaat, boleh share. ðŸ‘‡ðŸ‘‡ðŸ‘‡